May 13, 2007

BABEL


今日は、今話題の映画バベルを見に行ってきました。Alejandro González Iñárritu(アレハンドロ・ゴンサレス・イニャリトゥ)監督ならではの、1つの銃を軸に、アメリカ、モロッコ、メキシコそして東京の4都市でいろんな物語が交差します。登場人物が多いため少し説明不足というか、それぞれのキャラクターの描写が充分ではなかった気もしましたが、期待通りの良い映画でした。内容は決してHAPPYなものではなく、見終わってからずっしりと残るものがあります。
私が好きなCate Blanchettがインタビューで「台詞数が少なく自分が演じるのを迷った」と言っていましたが、言葉は少なくても彼女の存在感はすごく大きかったです。
■■■
I went to see BABEL today. It always takes a long time for foreign films to come to Japan. I've read many reviews about this film and it was as good as I expected. The story goes over four countries so there weren't enough explanations about each characters' background. This is definitely not a happy film but left a big impact.
Rinko Kikuchi (pictured right) was nominated for many awards. She hasn't played many big roles in Japan yet, so this film made her famous here. I am looking forward to seeing her next film.

No comments: