November 23, 2008

高尾山 / Mt. Takao

今日の高尾山の頂上は、渋谷の交差点より人口密度が高かったような気がします。
高尾駅北口からバスで陣馬高原下まで行って登山スタート。そして陣馬山から高尾山までをストイックに歩く「高尾山・陣馬山コース」。トータルで5時間ちょっと歩きました。
陣馬山は普通に歩けたけど、高尾山に近づくにつれて混んできました。高尾山の頂上にはありえないくらいの人がいて、列に並びながら下山しなきゃいけなかったのにはビックリ。トイレにもケーブルカーの乗り場にも、ものすごい数の人が並んでいました。ピンヒールで険しい山道を登っているお姉さんがいて、よく折れなかったなと。
こんなにも大勢の人が登山を楽しんでいるのは良いことだけれど、もっと静かな山を開拓せねばと思った一日でした。
■■■
Mt. Takao was more crowded than Shibuya crossing today.
I took a bus from Takao Station to Jinba Kogenshita and started climbing from there. From Mt. Jinba to Mt. Takao, I completed the walk in just over five hours.
Mt. Jinba was busier than usual but walkable. The closer I got Mt. Takao, the more crowded it got. On my way back to the station from the top of Mt. Takao, I had to queue up in line. I saw a girl climbing in stilettos and I was amazed how strong the heels were.
It is good this many people enjoy mountain climbing, but I need to find a quieter mountain...

No comments: