April 06, 2008

101TOKYO Contemporary Art Fair

4/3〜6に開催されているコンテンポラリーアートフェア101TOKYOへ。もともと中学校だった場所が会場になっていて、よく見ると階段に「101」と描かれています。国内・外の色んなギャラリーがスペースを持って作品を展示していました。
最近東京でもアートに関するイベントがたくさん開催されています。興味を持った作品は何点かありましたが、アートが溢れかえっているこの時代でも、(私の)心を動かすものはそんなに簡単に見つかるものではないと思いました。だからこそ、こういう場を訪れる楽しみがあるのかも。
■■■
I went to the 101TOKYO Contemporary Art Fair which was held from April 3rd to 6th. The place used to be a junior high school and 101 was drew on the stairs. Many galleries from all over the world were participating the event.
There are so many arts in the world, especially in Japan art is really in at the moment. But there are only very few things make a real impression on me. Maybe that's why I like exploring art galleries and museums.

No comments: