February 10, 2008

昭和記念公園 / Showa Kinen Park

昭和記念公園で開催されたデュアスロンを見に行きました。が、まさか昨日の夜降った雪が積もっていたのは予想外・・・。太陽が出ていて暖かいのに、足下は雪でキンキンに冷えました。でも、真剣に雪だるまを作っている大人達を見ていたら、少し癒されました。
ここはかなり大きい公園で、プールやバーベキュー場もあり、夏に来たらもっと楽しいはずです。遠いと思っていたけれど、JR中央線で新宿から40分足らずと意外に近いので、今度はゆっくりと遊びに来ようと思いました。
■■■
I went to see a duathlon in Showa Kinen Park. But It snowed night before and it was still there in the morning. It was sunny and warm but freezing cold at the same time from the snow on the ground. Though it was nice to see some people making snowmen.
This park is fairly big, there is a pool and BBQ area etc. It must be very nice here in the summer. It took me less than 40mins from Shinjuku by JR Chuo Line so I will definitely come back when it's warmer.

No comments: