April 23, 2007

靖国神社 / Yasukuni shrine

何かにつけ議論の的になる靖国神社。私は初めて行ったのですが、東京・九段下という超都心にあるにも関わらず、広い敷地に巨大な鳥居には驚きました。週末ということもあり、参道沿いにはフリーマーケットのようなものも出ていました。桜の木がいっぱいあったので、お花見の頃はさぞキレイでしょうね。
昨日は北海道新聞の記者の人が取材をしており、一緒に行った私の弟も話を聞かれていました。靖国神社については色々な意見がありますが、これが歴史や外交問題を考えるきっかけになっていることも確かではないでしょうか。
■■■
Yasukuni shrine is located in central Tokyo. The building is surprisingly big and there are some shops which sell Japanese pottery along the street that leads to the shrine at the weekend. There are a lot of arguments about Yasukuni but it makes us be aware of the history and the relationship between other countries and Japan.

No comments: