August 16, 2009

Baseball

東京ドームでの阪神vs巨人のチケットをいただいたので、見に行ってきました。国歌より先に六甲おろしを習った神戸出身の私。今日は20数年ぶりに歌ったけれど、歌詞を覚えていた自分にビックリです。
試合は5-2で阪神の勝ち!バース、掛布、真弓、岡田世代の私からすると知らない選手の方が多かったけれど、手の平が痛くなるくらい手を叩いて応援してしました。また見に行ってみようかな・・・。

■■■
I was given a ticket for Hanshin Tigers vs Yomiuri Giants baseball match so went to see it today. Coming from Kobe, I learnt "Rokko oroshi", Tiger's team song before national anthem and I was surprised that I could still sing it after 20 something years.
Tigers won 5-2! I don't know many players now as I am an "old" fan but I really got into the game! I would like to go back there or maybe go to Koshien, Tiger's home ground one day...

No comments: