May 11, 2009

MILK

ショーン・ペンがオスカーを受賞したミルク。ハーヴィー・ミルクのことを何も知らずに見に行ったんだけど、号泣。滝のように涙が流れてきて大変でした。
私は今までゲイの人達の権利を当たり前のことだと思っていたけど、そこに至るまでには長い道のりがあったということを初めて知りました。よく考えてみれば、カリフォルニアでは2008年に同性婚の禁止が再び住民投票で可決されたりと、まだまだ平等とはとても言えない。映画はシリアスな話だけではなく、ミルクがとてもチャーミングに描かれていて、いろんな意味で素晴らしい映画でした。
■■■
I went to see MILK, it finally arrived in Japan. I didn't know anything about Harvey Milk but I cried and cried during the film.
I always thought gay right were a matter of course but it took a long hard journey to win their right. The film wasn't only serious, Milk was depicted charmingly. It was one of the best films I've ever seen.

No comments: