March 21, 2009

MOT

今日リニューアルオープンの東京都現代美術館へ。ショップのスペースが広くなり、カフェが少しおしゃれな感じになっていました。私のお気に入り図書館はそのままだったので、しっかり読書してきました。
柳澤孝彦さん設計の建物も改めてぶらぶらしてみると、なかなか面白い。木場公園に面している廊下のガラスの内側の壁が太陽の光に反射して光ったり、建物の周りに作品が展示してあったり、というのも、ここにはしょっちゅう来てるのに、今日はじめて発見しました。
池田亮二さんの企画展が4月2日から、ということで楽しみです。
■■■
MOT reopened today after refurbishment. The shop space has been extended and the cafe now looks a lot cooler . But I am happy to find out that the library hasn't changed. So I spent a couple of hours reading books as usual.
This museum was designed by Takahiko Yamnagisawa. I come here often but this was my first time to explore around the building. The glass windows facing the Kiba park reflect sunlight and there are some artworks displayed around the building.
"The infinite between zero and one" by Ryoji Ikeda will be on from 2/April. I'm looking forward to visiting again for that.

No comments: