February 23, 2008

世界らん展2008 / Orchid Festival

東京ドームで3/2まで開催中の世界らん展2008。今日は初日ということもあり、強風にも関わらずものすごい人でした。会期中で40万人もの来場者があるそうです。蘭の販売をしているブースでは、海外からの珍しい種類の蘭や、普通よりかなりお手頃な価格の蘭が購入できます。
会場内には、蘭愛好家の団体による芸術的な蘭のディスプレイの展示がされていて、圧倒されます。上の写真は、蘭で飾られた着物だったりしてとにかくすごい!蘭にあまり興味がなかった私でも楽しめる展示会でした。
■■■
International Orchid Festival 2008 is held at Tokyo Dome till March 2. Despite strong winds, there were many visitors at the site. You can buy many kinds of orchid at a good price.
And the orchid display was really impressive. Someone even made a kimono using orchid (pictured above)! I am not an orchid lover, but I really enjoyed this festival.

No comments: