August 30, 2007

Frida

ジュリー・テイモア監督のよる映画フリーダ。私は画家としてのフリーダ・カーロに興味があったので観ましたが、その映像の美しさには目を見張りました。ブラザーズ・クエイによるアニメーションもあり、とてもアーティスティックな作品です。
自分の体の痛みや心の苦しみを、全部絵にぶつけたフリーダ。かといって彼女の人生は決して悲観的だったわけではなく、そこには全てを受け入れ、全てを楽しもうとする彼女の意志がありました。本当に感動的なストーリー、素晴らしい映画です。
■■■
I watched Frida, a film directed by Julie Taymor because I was interested in Frida Kahlo's life as an artist. But the film was surprisingly good, one of the best film I've ever seen. There were animation by Brothers Quay in the film, which was very artistic.
Frida suffered from constant physical pain from her broken spine and leg but her life wasn't all pessimistic. She acccepted the way she was and tried to keep going as much as she could. The story was really inspiring. Great film.

No comments: