April 03, 2007

DIET BUTCHER SLIM SKIN


DIET BUTCHER SLIM SKIN
2007-08 AUTUMN/WINTER
昨日はファションショーを2本見てきました。EBIS303で行われた「ダイエットブッチャースリムスキン」では、やんちゃな男子モデルがパンクな音楽に合わせてノリノリで登場。中には鼻血を出した特殊メイクをしてるコも。ショーを見に来ていた人達も、クリエイティブな感じがしました。

Galaabent
2007-08 AUTUMN/WINTER
ブランド名は「ガラ アーベント」と発音するそうです。ジキル博士とハイド氏が今季のテーマだったようで、なんだか官能的でした。モーニングスーツに始まり、どの洋服もとってもキレイに仕立ててあり、私の中ではヨーロッパの貴族のイメージ。一番感動したのが、最後のモデルが登場した瞬間、薔薇の花びらが空から降ってきたこと!そして薔薇が降り続く中、フィナーレでモデルが全員登場。ショーが終わった後も、会場には薔薇の香りが漂っていました。
■■■
I went to see two fashion shows today. DIET BUTCHER SLIM SKIN was punk but very cool. It is amazing that punk fashion is still in after 30 years. But Japanese who wear punk are not necessarily into punk music. Some people like it just as fashion.
Galaabent was very classic. And it was a big surprise that rose petals fluttered in the air at the end of the show. All the models walked through the petals and the stage was left smelling of fragrant rose. It was very exciting.

No comments: